sales outsourcing

Sales Outsourcing

Je wilt je omzet laten groeien, maar je hebt geen tijd? 
Een nieuw product in de markt lanceren, lijkt maar niet goed te lukken. 
Je bent een kei in je vak, maar weet niet hoe je je klanten moet benaderen. 
Je huidige salesteam kan (tijdelijk) extra ondersteuning gebruiken? 

Vexigo is er voor jou! Onze passie voor sales helpt jouw verkoop te boosten.

Doe een beroep op onze sales professionals en haal zo snel en eenvoudig 
de juiste expertise en ervaring in huis.

outsourcing sales

In-house Sales

​De perfecte sales medewerker 
​voor je bedrijf.

Heb je nood aan (extra) sales ondersteuning, voor korte of lange termijn? Wil je bovendien dat deze persoon bij je op de zaak is, je showroom bemant of voor jou de baan op gaat? Dan is een in-house sales professional de beste optie voor jou. 

Virtual Sales

​Ondersteuning voor je sales 
vanop afstand.

Ben je op zoek naar (extra) ondersteuning voor je sales en dit is mogelijk vanop afstand? Denk maar aan telefonische prospectie, het maken van sales afspraken of de opvolging van offertes? Dan is een virtual sales medewerker de perfecte oplossing.

Sales Outsourcing Proces
intakegesprek

Jouw wensen en noden: daar draait het om in het intakegesprek. Samen bepalen we de doelstellingen en finaliteiten van onze samenwerking. Concrete KPI’s zorgen voor houvast. We maken een plan van aanpak op en leggen vast hoe we gaan rapporteren en evalueren. 


training

Zijn we het eens over de doelstellingen en KPI’s? Dan bekijken we welke Vexigo-medewerker het meest aansluit bij jouw bedrijf en opdracht. Die krijgt een doorgedreven opleiding over jouw producten of diensten. Je passie en het verhaal van je bedrijf overbrengen naar onze sales professional: daar draait het om.

opstart

We starten het salesproces op. We gaan op prospectie in de (koude) markt, bezoeken klanten en sluiten uiteraard ook deals af. Alle vorderingen en handelingen kun je zelf mee opvolgen in ons CRM-systeem. Onze ervaren sales manager zorgt voor de nodige begeleiding en coaching van onze sales professional. 

rapportage

Op regelmatige basis ontvang je van ons een statusupdate waarvan de resultaten ook uitgebreid worden besproken. Is er nood aan bijsturing? Dan zorgen we daarvoor.                                                                                                                                                                                                

       

                  

De voordelen van Sales Outsourcing

Kwaliteit

Op basis van jouw verwachtingen zoeken wij het juiste profiel voor de opdracht. Affiniteit en ervaring in jouw sector zorgt voor een vlot accountbeheer. 

Resultaten

Wij gaan voor resultaat! Dankzij goede afspraken en concrete doelen, maken we van onze samenwerking ongetwijfeld een succes.

Contact

Een medewerker, één aanspreekpunt. 

Je weet steeds wie je belangen behartigt en bij wie je terecht kunt.

Flexibiliteit

We werken met flexibele contracten met een minimum looptijd van 3 maanden, waarvan 1 maand opzeg. Zo kan je zelf hulp inschakelen wanneer nodig.                     

* zie algemene voorwaarden

Welke taken nemen wij uit handen?

  • Prospectie 
  • Klanten bezoeken
  • Account management
  • Offertes opmaken en opvolgen
  • Klantopvolging 
  • Nazorg
  • Showroom bezoeken
  • Opzet distributienetwerk  
  • Budgetplanning 
  • Ontwikkelen nieuwe markt 
  • ... 
uitbesteden sales
vertegenwoordigers uitbesteden

Advies nodig?

Je wil graag jouw sales optimaliseren, maar weet niet hoe eraan te beginnen? Je wil weten of Vexigo de juiste outsourcing partner is voor jou? We bekijken het graag samen met jou!

Laten we bellen!
Veelgestelde vragen over Sales Outsourcing
Wat is het verschil tussen een in-house sales medewerker en een virtual sales?

Een in-house medewerker is aan de slag bij je op kantoor. Een virtual sales medewerker doet alles vanop afstand.

Werk ik altijd samen met dezelfde medewerker?

Ja. Zo kan je iemand volledig inwerken in jouw werkzaamheden. Je hebt een vast aanspreekpunt, een echte medewerker. Wij selecteren iemand die aan jouw wensen voldoet zodat jullie een langdurige samenwerking kunnen aangaan. 

Hoe vind ik de juiste medewerker?

Tijdens het intakegesprek gaan we na wat jouw wensen en behoeften zijn. We gaan deze duidelijk in kaart brengen. Op basis hiervan selecteren we de juiste medewerker voor jou.

Wat als het toch niet de juiste medewerker is voor mij?

Door onze grondige analyse proberen we de juiste medewerker te koppelen aan jou en op te volgen en bij te sturen. Helaas is dit in zeldzame gevallen toch niet de juiste medewerker voor jou. Geen probleem, we hebben al snel een nieuwe kandidaat.

Wat gebeurt er als de medewerker ziek is of op vakantie?

Wij verwachten van al onze medewerkers wekelijkse briefings en een maandelijkse rapportering. Hierdoor zijn we goed op de hoogte van de werkzaamheden. Voor een korte periode vinden de meeste klanten het niet nodig om een vervanger in te zetten. Maar in geval van een langere afwezigheid, kunnen we snel een andere medewerker inschakelen.

Hoe gebeurt de opvolging van de medewerker?

Onze medewerkers geven ons een wekelijkse briefing en een maandelijkse rapportering van hun werkzaamheden. Zo kunnen wij ook goed opvolgen en bijsturen waar nodig. Door ons CRM-systeem volgen wij elke call/ afspraak/ deal volledig op. Alle gegevens staan hierin. Als klant krijg je ook externe toegang zodat je dit zelf ook mee kan opvolgen. Open communicatie en duidelijkheid zijn belangrijk! 

Hoe weet ik hoeveel tijd de medewerker gebruikt heeft?

Wij werken dagelijks met duidelijke tijdsregistratie. Zo kan je weten hoeveel tijd er aan jouw werkzaamheden gewerkt wordt.

Kan de medewerker met mijn software of e-mailsysteem werken?

Uiteraard. Onze medewerkers beschikken over de nieuwste technologische middelen. Als jij hen toegang geeft tot jouw software kan onze medewerker volledig meedraaien. Ook een e-mailadres van jouw eigen bedrijf is geen enkel probleem.

Hoe zit het met de privacy en veiligheid van ons bedrijf?

Al onze medewerkers hebben een arbeidsovereenkomst met ons. Hierin zijn al deze zaken omtrent privacy, geheimhouding, GDPR, beveiliging, ... uitgebreid in opgenomen. Daarnaast hebben wij ook een contract met jullie waar ook deze zaken worden in opgenomen.

Wat zijn de prijzen?

We werken steeds graag een offerte uit op basis van de specifieke noden en wensen van jou als klant. Neem daarom met ons contact op voor een offerte op maat.